سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
روزشمار عید غدیر
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه

دکتر سعیدلو: ورزش باستانی ایران امروز در نقاط مختلف جهان شناخته شده است. 
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی کسب عنوان قهرمانی ایران در مسابقات جام جهانی زورخانه ای در ترکیه را تبریک گفت.
به گزارش پایگاه خبری ورزش ایران در پیام دکتر سعیدلو آمده است:بسیار خرسندیم که ورزش باستانی زورخانه ایی امروز در نقاط مختلف جهان شناخته شده و ورزشکاران زیادی در کشورهای مختلف جذب آن شده اند.
در این پیام آمده است:ایرانیان با تربیت اسلامی رشد و نمو می کنند، تمام اعمال و رفتارشان نشأت گرفته از اعمال دینی و مذهبی است، به همین دلیل است که ورزش هایی که خاستگاه ایرانی دارند از روح و منش جوانمردی و پهلوانی برخوردار می باشند.
در ادامه پیام دکتر سعیدلو آمده است:سرلوحه ورزش باستانی که برخواسته از این مرز و بوم است، جوانمردی، احترام به مقدسات و شعائر دینی، احترام به بزرگان و ارج نهادن به سادات است. ورزش باستانی با مدح ائمه و ذکر سجایا و مناقب امیرالمومنین علی (ع) عجین شده است.
اینجانب این قهرمانی را به ورزشکاران ،مربیان، مرشدان و مسولان فدراسیون زورخانه ایی و باستانی تبریک گفته و توفیق ورزشکاران ایران اسلامی را از درگاه ایزد منان خواستارم.
به نقل از دلیرستان



      

همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام (ره) برگزار شد :

صدای ضرب و زنگ زورخانه ملی به مناسبت ورود امام (ره) نواخته شد .

                                                                               

همزمان با ورود تاریخی بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ، محمد هادی گنجی فر ( مدیر زورخانه شهید فهمیده ) با حضور در سردم ضرب و زنگ زورخانه ملی را به صورت نمادین نواخت و اشعاری در یاد بود این لحظه تاریخی خواند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : این اقدام به صورت سمبلیک به اجراء درآمد و انشاءا... سال آینده در حرکتی هماهنگ در همه زورخانه های کشور ساعت 30/9 - 12 بهمن ماه زنگ و ضرب انقلاب نواخته خواهد شد . گنجی که خود از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش زورخانه ای نیز است در مورد این اقدام گفت در لحظه ای که روی سردم قرار گرفتم و زنگ را به مناسبت این ورود تاریخی نواختم احساس زایدالوصفی به من دست داد . وی افزود به عنوان عضوی از جامعه پهلوانی و زورخانه ای یاد آن روز بزرگ مرد تاریخ ساز را گرامی می داریم و امیدوارم ملت ایران و مستضعفین جهان همیشه قدرشناس خمینی کبیر باشند .

به نقل از دلیرستان




      

ورزش ایرانی ، گل سرسبد المپیاد ایرانی است
ورزش زورخانه ای ، ارزشمند ترین کالای فرهنگی صادراتی کشورمان است

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، مسابقات المپیاد را تجربه ای جدید برای ارتقای سطح فنی ورزش کشور و حرکت به سوی حرفه ای شدن دانست و افزود: برگزاری المپیاد امری ضروری است و تحول و گسترش ورزش از پیامد های مبارک آن می باشد .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون: علیرضا صفارزاده با تاکید برلزوم استمرار برگزاری المپیاد ایرانیان گفت: با توجه به سطح بالای این رویداد و حضور ورزشکاران زبده ، این المپیاد به پرورش قهرمانان و به طبع افتخار آفرینی در میادین بین المللی کمک شایان توجهی می نماید و در حقیقت این المپیاد تجلی حمایت مدیران تربیت بدنی استانها از رشته های مختلف ورزشی است. صفارزاده در خصوص المپیاد سوم که در شهر مشهد برگزار شد گفت : این مسابقات با رویکرد کیفی گرائی و با حضور برترین ها برگزار شد و ورزشکاران زبده در قالب 25 تیم از سراسر کشور با شور و هیجان خاصی به رقابت پرداختند. وی در توصیف دستاوردهای این المپیاد خاطرنشان کرد : در این المپیاد ثبت چشمه های جدید در رشته میل بازی درخواست شد و شکوفایی پدیده های جدید در رشته های مختلف ورزش زورخانه ای مثل میل بازی ، سنگ ، کباده ، چرخ تیز و چمنی ، مرشدی و ... از جمله دستاوردهای المپیاد سوم است که اثرات مثبت آن در توسعه و گسترش بنیادین این رشته را در آینده مشاهده می کنیم .وی در ادامه با بیان جمله ورزش ایرانی گل سرسبد المپیاد ایرانی است تصریح کرد این ورزش جذاب ، زیبا ، فرهنگی ، هنری و اخلاقی تنها ورزش ایرانی در دنیاست که از تاریخ برای ما به یادگار مانده است و در صورت برنامه ریزی صحیح به عنوان یک کالای فرهنگی قابلیت ارائه و عرضه به میادین بین المللی را دارد و ایرانیان در آیینه تمدن باشکوه خود با افتخار به این داشته ارزشی و زیبا می نگرند.

به نقل از دلیرستان




      

تیم صنعت ذغال استان کرمان در مجموع با کسب 793 امتیاز قهرمان  سومین دوره لیگ برتر زورخانه‏ای کشور شد .

به گزارش روابط عمومی هیأت پهلوانی و زورخانه‏ای استان کرمان :
محسن مساحی رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‏ای استان صبح امروز خبر قهرمانی تیم صنعت ذغال را در اولین حضور لیگ برتر زورخانه‏ای اعلام نمود . لیگ برتر زورخانه‏ای کشور با حضور 5 تیم از استانهای کرمان ، کردستان ، اصفهان ، شیراز ، مرکزی  و در هفته اول به میزبانی کرمان آغاز بکار کرد .
وی همچنین با اعلام اینکه تیم صنعت ذغال در مجموع با کسب 793 امتیاز با اقتدار و اختلاف 27 امتیاز نسبت به تیم دوم (پیام مرکزی ) قهرمان سومین دوره لیگ برتر زورخانه‏ای شد.
محسن مساحی از زحمات مهندس کمالی (معاون سیاسی امنیتی استانداری و رئیس هیأت مدیره صنعت ذغال ، سید نصرا... گنجعلیخانی (مدیر کل تربیت بدنی استان) و مهدی محمدی مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت ذغال و همچنین آقایان مجید حسین نژاد سرپرست ، علیرضا مساحی سر مربی و تمامی قهرمانان تیم تشکر نمود .




      

سطح رقابت های ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور بالا بود 
رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان کرمان سطح مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور که در اراک برگزار شد را بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه تیم های کرمانی توانستند جایگاه برتر کشوری خود را در این رشته را حفظ کنند.
"محسن مساحی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم خردسالان ورزش پهلوانی و زورخانه ای کرمان با انگیزه و پشتکار بالای خود توانست عنوان نایب قهرمانی کشور را به خود اختصاص دهد.
به گفته وی، تیم خردسالان کرمان در این دوره از رقابت ها موفق به کسب سه طلا، 9 نقره و یک مدال برنز شد.
وی تاکید کرد: "امین حاجی آقا بابایی" در رشته کباده، "نوید وفازاده" در رشته چرخ تیز و "میعاد شیخ بهایی" در رشته دو میل مدال طلا و "میعاد شیخ بهایی" در رشته سه و چهارمیل و "پیمان ایراندوست" نیز در رشته چرخ چمنی به ترتیب مدال نقره و برنز را به دست آوردند.
رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان کرمان خاطر نشان کرد: تیم زورخانه ای این هیات با هشت شرکت کننده در این رقابت ها حضور یافت.
به گزارش ایرنا، "مصطفی حسین نژاد" به عنوان مربی و "محسن مساحی" به عنوان سرپرست تیم خردسالان ورزش پهلوانی و زورخانه ای کرمان را در رقابت های قهرمان کشوری که از 9 تیرماه در اراک برگزار شد، همراهی کردند



      

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم ثبت ملی آیین‌های ورزش پهلوانی و زورخانه ای پیش از ظهر امروز با حضور رییس جمهوری و جمع کثیری از مدعوین در این سالن انجام شد.
                                
این مراسم از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و با تلاش فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای صورت گرفت.
در این مراسم همچنین بازوبند پهلوان سال 87 کشور با دستان رییس جمهوری بر بازوی پهلوان امین رشید لمیر که چند روز پیش در دومین دوره مسابقه‌های کشتی پهلوانی و هنرهای فردی غدیر به مقام پهلوانی ایران رسید، بسته شد.
پیش از اهدای بازوبند پهلوانی به پهلوان سال 87 ایران، محمد علی آبادی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی ضمن تشکر از حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در این مراسم اظهار داشت: در سه سال گذشته اقدامات زیادی برای توسعه و گسترش ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای که همان ورزش باستانی ایران است، صورت گرفته که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز واقع شده است.
وی، احداث دهها زورخانه جدید در سطح کشور، بازسازی و مرمت زورخانه‌های قدیمی و بازگشایی مجدد دهها زورخانه در تهران و شهرستانها که از فعالیت و رونق افتاده بود را از جمله اقدامات برای توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای ذکر کرد.
علی آبادی تصریح کرد: در سه سال اخیر، تغییرات ویژه‌ای در ضرباهنگ، فرم و نوع مسابقه‌های ورزش زورخانه‌ای ایجاد شده است و نوجوانان و جوانان زیادی در سراسر کشور به این ورزش پهلوانی و باستانی روی آورده اند.
وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که ضرباهنگ خوش طنین مرشدان زورخانه‌ها در سراسر جهان (کشورهای اسلامی و غیراسلامی) شنیده شود و این ورزش سنتی و باستانی ایرانیان برای همه جهانیان قابل شناسایی و درک باشد.
رییس سازمان تربیت بدنی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود درباره ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اظهار داشت: در این ورزش تنها جسم و تن نیست که ساخته می‌شود بلکه روح و روان انسانها از جمله فرزندان ما نیز ساخته و پرداخته خواهد شد. پس در توسعه و اشاعه بیشتر این ورزش بایستی بیش از پیش کوشا و پرتلاش باشیم.
علی آبادی در مورد ثبت ملی آیین‌های ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نیز گفت:
ورزش پهلوانی و زورخانه ای، صدها سال در رگ و پی و خون مردم کشورمان سابقه دارد. اگرچه این ورزش به عنوان ورزش باستانی ایرانیان در دل مردم ما ثبت شده است اما ثبت قانونی آن که امروز صورت گرفت، می‌تواند برای توسعه این ورزش و شناسایی آن به مردم جهان بسیار موثر و مفید باشد.
وی افزود: مراسم امروز در واقع، این میراث سنتی و معنوی را ثبت جهانی کرد پیش از صبحت‌های محمد علی آبادی، علیرضا صفارزاده رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نیز طی سخنانی گفت: ورزش زورخانه ای، گوهری گرانبها و میراثی ارزشمند از نیاکان ما است و تلفیقی از ورزش، هنر و رزم است.
وی گفت: جامعه ایرانی در 70 سال گذشته شاهد بی‌مهری، بی‌توجهی، رخوت و سکون نسبت به این ورزش بوده و اینک غبار رخوت پس از هفت دهه از ورزش زورخانه‌ای رخت بربسته است و بار دیگر شاهد شکوفایی این ورزش ملی و سنتی هستیم.
صفارزاده اضافه کرد: طی سه سال گذشته اقدامات زیادی برای سامان دادن و توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای از سوی دولت شده و بازگشت کشتی پهلوانی به گود زورخانه پس از 76 سال، راه اندازی این ورزش در آموزش و پرورش، وزارت علوم، نیروهای مسلح، بسیج و حوزه‌های علمیه از جمله این اقدامات است.
وی افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای یک فرهنگ است و تنها یک ورزش نیست.
رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در پایان صحبت‌های خود از دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری درخواست کرد که ورزش پهلوانی و زورخانه ای به صورت رسمی در پرونده هیات دولت ثبت شود و این درخواست که به صورت مکتوب در پوشه‌ای قرار داشت را به رییس جمهوری ارایه داد.




      

قم میزبان دومین دوره مسابقات زورخانه ای طلاب 
        ورزش زورخانه ای در بین طلاب از جایگاه ویژه ای برخوردار است 
                                                                      
 شهر مقدس قم از 29 آبان ماه جاری به مدت 3 روز میزبان باستانی کار سراسر کشور خواهد بود .    
   بر اساس این گزارش ، دومین دوره مسابقات زورخانه ای طلاب در رشته هنرهای فردی شامل سنگ ، کباده ، دو میل بازی ، 3و4 میل بازی ، میل گیری سنگین ، چرخ تیز ، چرخ چمنی و نیز تیمی زورخانه ای ( میانداری ) برگزار خواهد شد .
  شایان ذکر است نخستین دوره مسابقات طلاب سال گذشته در شهر اصفهان برگزار شده بود و پیش از این نیز برای توسعه این ورزش مذهبی و ارزشی بین طلاب ایرانی . خارجی جلسه ای فی ما بین علیرضا صفارزاده ، رئیس فدراسیون و آیت ا... مقتدایی ، مدیر حوزه علمیه قم و مدیر طلاب خارجی برگزار شده بود .




      



پیامهای عمومی ارسال شده



+ شما مرام پهلوانی را چه میدانید؟


+ ورزش باستانی یک تاریخ است برای ما ، یک ورزش نیست ، یک فرهنگ است .


+ در آسمان پر نور عزت و افتخار , گاهی اخترانی با درخشش بیشتر , چشمها را به سمت و سوی خود جلب می کنند. این ستارگان فروزان , آرایش آسمان جهاد و شهادت را جلوه ای دیگر می بخشند .


+ تیم صنعت ذغال استان کرمان در مجموع با کسب 793 امتیاز قهرمان سومین دوره لیگ برتر کشور شد


+ گلچینی از فرمایشات امام خمینی (قدس سره ) و مقام معظم رهبری در خصوص ورزش پهلوانی و زورخانه ای