سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
روزشمار عید غدیر
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه

قهرمان واقعی کیست؟
امام زین العابدین (ع) فرمود: روزی رسول اکرم (ص) از کوچه‏های مدینه عبور می‏کرد متوجه شد جمعی از جوانان سنگی را از زمین بر می‏دارند (وزنه برداری می‏کنند).
حضرت پیش رفت، پرسید: چه کار می‏کنید؟ گفتند: «یا رسول اللّه! مسابقه می‏دهیم تا بدانیم کدام یک از ما نیرومندتر است.» حضرت ضمن تأیید کار آنها به نکته‏ای بسیار با ارزش اشاره کرد و فرمود: آیا به شما بگویم که نیرومندترین و قهرمانترین شما چه کسی است؟ آن کس قهرمان است که این سه امتیاز را داشته باشد:
1 - به خاطر دوستی‏ها خود را به گناه آلوده نکند.
2 - زمانی که به خشم آمد، از مسیر حق و انصاف و انسانیت خارج نشود.
3 - اگر روزی به قدرت و مقام رسید به مال و جان و آبروی مردم دست درازی نکند.
تقدیم به همه قهرمانان زندگی
اولین تصویری که از یک قهرمان در ذهن اکثر ما انسانها نقش می بندد، فردی است که بر سکوی قهرمانی ایستاده و مدال بر گردن دارد. ولی قهرمان واقعی کیست؟ از نظر من هر فردی می تواند قهرمان باشد، هر فردی می تواند در زندگی افراد بیشماری را داشته باشد که برای وی نقش قهرمان را ایفا کنند.آیا نمیتوان انسانهای ایثارگر و فداکاری را که در سختی ها به انسان کمک کرده و از ایشان دستگیری می نمایند را قهرمان محسوب کرد.حتی اگر بتوانی از میزان درد و رنج یک نفر در جهان هم کم کنی ،برای آن فرد تبدیل به قهرمان میشوی. معنی دیگر قهرمان از نظر من افرادی هستند که با رفتار خود ،میتوانند به شیوه ای مسیر زندگی دیگران را در جهتی مطلوب تغییر دهند و زندگی این افراد را به کلی دگرگون کنند .افرادی که در لحظات نومیدی و تنهایی که براستی سخت ترین لحظات زندگی آدمی است به یاری دیگران می شتابند و در این لحظات دشوار در کنار ایشان باقی می مانند ،گاهی در ذهن انسان آنچنان جاودانه میشوند که فراموش کردنشان غیر ممکن می گردد. آیا به چنین افرادی که زندگی یک بشر را تحت تأثیر قرار می دهند و وی را از فردی منزوی و گوشه گیر به موجودی پرانرژی و فعال تبدیل می کنند شایستگی مقام قهرمانی راندارند؟به عقیده من این افراد حتی از افرادی که بر سکوی قهرمانی هم ایستاده اند شایستگی بیشتری را برای داشتن این لقب دارند زیرا گروه دوم برای خودشان این کار را انجام می دهند ولی گروه اول برای دیگران.ما هم میتوانیم قهرمان زندگی افراد بیشماری باشیم فقط کافی است اندکی اعتماد به نفس و مقداری مهربانی و نوعدوستی در ما وجود داشته باشد
وسلامتی شما که همه قهرمانان واقعی هستید صلوات
به نقل از وبلاگ پهلوانان استان مرکزی



مطلب بعدی : 22 اسفند سالروز شهادت پهلوان شهید سعید طوقانی        مطلب قبلی : تولد بزرگ مرد کوچک



پیامهای عمومی ارسال شده



+ شما مرام پهلوانی را چه میدانید؟


+ ورزش باستانی یک تاریخ است برای ما ، یک ورزش نیست ، یک فرهنگ است .


+ در آسمان پر نور عزت و افتخار , گاهی اخترانی با درخشش بیشتر , چشمها را به سمت و سوی خود جلب می کنند. این ستارگان فروزان , آرایش آسمان جهاد و شهادت را جلوه ای دیگر می بخشند .


+ تیم صنعت ذغال استان کرمان در مجموع با کسب 793 امتیاز قهرمان سومین دوره لیگ برتر کشور شد


+ گلچینی از فرمایشات امام خمینی (قدس سره ) و مقام معظم رهبری در خصوص ورزش پهلوانی و زورخانه ای