سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
روزشمار عید غدیر
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه

 شهید پهلوان سعید طوقانی
                    شهید پهلوان سعید طوقانی                  
 
امام (ره): او کسی بود که یک شبه ره صدساله را پیمود      
سعید در چرخش روزگار چرخید و در اوج نقطه انسانیت از حرکت باز ایستاد در این لحظه بود که فریاد یا علی را سرداد، دانش و قهرمانی هر دو در مقابلش زانو زدند و معنای خود را گدایی کردند. پیکر قهرمان کشورمان به مدت13 سال در خاک منطقه العماره عراق باقی ماند و امام (ره) در وصفش فرمودند: «او کسی بود که یک شبه راه صد ساله را پیمود.» در سال 1373 پیکرشهید محمد طوقانی و در سال1376 پیکر سعید طوقانی را به میهن بازگردانیدند و در زورخانه شهدای طوقانی به خاک سپردند
نوجوان پانزده ساله ای که از تمامی مسافرتها، کاپها، مدالها و ... گذشت، راه جهاد فی سبیل الله را برگزید و رفت تا در عرش چرخ بزند و به عالمیان بفهماند که این قدر به دور خود نچرخید، فایده ای نیست. کسی که هم رزمانش می گویند: «سعید با کشاندن ورزش باستانی به جبهه این ورزش را تطهیر کرد و نشان داد که پهلوان کسی است که بر نفس درونی خود فائق آمده است.» چه زیبا به دیار معبود شتافت و با خط زیبا وصیت نامه خود را برای دانش آموزان و شیفتگان راه شهدا به امانت گذاشت و بر روی آن نوشت: دوست دارم که پیرو سالار شهیدان و سرور آزادگان حسین بن علی (ع) باشم و ان شاءالله به این آرزویم که ادامه خط برادران عزیزم بود و رضای خدا و امام زمان (عج) و امام امت در آن است برسم. کاری نکنید که لیاقت یاوری امام زمان (عج) را از دست بدهید تا می توانید مراقب و محاسب اعمال و احوال خودتان باشید و خود را در محضر خدا حس کنید که اگر شما او را نمی بینید او شما را می بیند. رئوف و رحیم، قادر و قهار است و حلم و صبر او شما را جری و جهول نکند.

شهید پهلوان سعید طوقانی
سعید طوقانی درحضور رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)




مطلب بعدی : ورزشهای ارزشی و ارزشهای ورزشی       



پیامهای عمومی ارسال شده



+ شما مرام پهلوانی را چه میدانید؟


+ ورزش باستانی یک تاریخ است برای ما ، یک ورزش نیست ، یک فرهنگ است .


+ در آسمان پر نور عزت و افتخار , گاهی اخترانی با درخشش بیشتر , چشمها را به سمت و سوی خود جلب می کنند. این ستارگان فروزان , آرایش آسمان جهاد و شهادت را جلوه ای دیگر می بخشند .


+ تیم صنعت ذغال استان کرمان در مجموع با کسب 793 امتیاز قهرمان سومین دوره لیگ برتر کشور شد


+ گلچینی از فرمایشات امام خمینی (قدس سره ) و مقام معظم رهبری در خصوص ورزش پهلوانی و زورخانه ای